Interpersonální vztahy a vztahy mezi organizacemi v rámci obchodních a průmyslových organizacích
Výzkumná osa I: Přemístění, vykořenění, odchýlení: Lidé, vědění, praktiky
Kontakt: vincent.montenero(@)cefres.cz
Vincent Montenero pracuje na interpersonálních vztazích a vztazích mezi organizacemi v rámci obchodního a průmyslového sektoru. Poté co se 25 let živil jako manažer interkulturních týmů v různých zemích (týmy měly až 80 osob), rozhodl se, že se stane učitelem a výzkumným pracovníkem. Aby svého snu mohl docílit, vystudoval doktorát z Managementu na Univerzitě Dauphine (PSL Paříž). Záhy poté zahájil svůj výzkum v oblasti mezilidských vztahů v multinárodních korporacích.
Zaměřuje se na setkání s dalšími osobami v profesionálním prostředí, zvláště na výměny a spolupráci odehrávající se mezi lidmi různých kultur a zázemí. Soustředí se především na specifické kariérní momenty, kdy člověk narušuje složité obchodní procesy. Díky manažerským zkušenostem a svého výzkumu o mezinárodních manažerech, připravil Vincent Montenero několik tréninkových programů, aby pomohl lépe chápat podnikatelské prostředí a budoucím manažerům připravit se na profesi.
V současné době vede dva výzkumné projekty. První se zaměřuje na spolupráci mezi jednotlivci, profesionály a institucemi pracující ve střední Evropě a v Rusku. Druhý projekt se soustřeďuje na mezinárodní manažery, na jejich kariéru v korporacích a způsob, jak vnímají výzvy, kterým čelí. Projekt mimo jiné manažerům nabízí, jak mohou díky svým schopnostem svou kariéru inovovat.
CV
Vzdělání
2017: PhD z Managementu (Univerzita Dauphine/PLS, Paříž)
Název disertační práce: “Managing in a multicultural environment: lessons learnt from the failure of implementing a foreign company in Russia”
2009: Magisterské studium Interkulturního managementu (Univerzita Dauphine v Paříži)
1982: Magisterské studium Aplikovaného marketingu (IAE Aix-en-Provence)
Další certifikáty/diplomy:
2012: Certifikovaný facilitátor (AIRBUS Group Leadership University)
2007–2012: Certifikovaný coach (IFPNL & LA Conseil, Paříž)
Profesionální zkušenosti
- 2019: Interkulturní coach, manažer konzultační společnosti a facilitátor v AIRBUS Group – LA Conseil, Paříž
- 2003–2007: Global Key Account Manager (OEMs a další) (BASF Coatings GmbH, Münster2008)
- 1999–2003: General Manager v dceřinných společnostech ve Švýcarsku a Rakousku (BASF Coatings GmbH, Zurich/Salzburg)
- 1987–1998: Marketing Manager, Francie a později i v jiných zemích (BASF Coatings SARL, Clermont)
- 1983–1987: Senior konsultant v B2B Marketing (2M Industrie, Paříž)
- 1982: Práce v terénu v Itálii (French Foreign Trade Center, Paris)
Další působiště
- Od února 2018: zastupující profesor na Mendelově Univerzitě v Brně (výuka semináře o psycho-sociologii společností a semináře o manažerské psychologii)
- 2013–2016: Executive Project Manager a zastupující profesor (Univerzita v Lille – Master in Management of Foreign Affairs)
- 2011–2013: zastupující profesor a vedoucí oboru International Management (European Business School, Paříž)
- Několik seminářů na EDHEC (Nice & Lille) a v RANEPA (Moskva)
Publikace
Knihy
- Montenero V., Cazorzi C., (2012). « Bien communiquer, travailler et négocier avec vos interlocuteurs italiens », AFNOR, Paris
- Montenero V., Cazorzi C., Didier S., (2014). « Bien communiquer, travailler et négocier avec vos interlocuteurs de pays de langue allemande », AFNOR, Paris
- Montenero V., Cazorzi C., Didier S., (2014). « Bien communiquer, travailler et négocier avec vos interlocuteurs de pays de langue allemande », AFNOR, Paris
Články
- Montenero V., C., (2012). « Le management italien : rachat d’une entreprise française par un groupe italien », dans Pierre Philippe, von Overbeck O. S., Maksimović N., Guénette A-M., « Entreprise, organisation et cultures : enjeux d’identité, de performance et de reconnaissance », Revue économique et sociale, vol.70, n°3, juin, pp.111-118
- Montenero V., (2013). « Devenir consultant interculturel », dans Hughes S., Leeman D., Lefebvre B., « De l’université à l’entreprise : les métiers de l’interculturel (Ouvrage collectif) », Lambert-Lucas, Paris
- Montenero V., Cazorzi C., (2014). « Un cas d’acquisition franco-italienne : enjeux et opportunités. », dans Guenette A-M. et alt. « Management Interculturel, altérité et identités. », L’Harmatan, Paris
- Montenero V., Cazorzi C., (2014). « Adoption de méthodes de management américaines dans une société italienne : adoption de l’anglais. », Bulletin d’Études Économiques et Sociales, Vol 72, N°3-4 septembre/décembre, Neuchâtel
- Montenero V., Krylov V., (2017). « L’implantation manquée d’une entreprise occidentale en Russie : effets des facteurs culturels. », dans Mutabazi, E. et Guenette, A. M. (dir.), Management Interculturel, altérité et identité, L’Harmatan, Paris
- Montenero V., (2017). “Joining the multi-regional automotive system: a study on the specificity of the creation of a local network of suppliers in Russia.”, Accepted for the 2017 conference CEE in the changing business environment taking place in May in Bratislava and published in Conference Proceedings
- Montenero V., Krylov V., (2018). “Chapitre 1 : Echec de l’implantation d’une entreprise occidentale en Russie : rôle des facteurs culturels. », dans Tournoi, N. & Very, P. (Coord.) Internationalisation ouverte, Vuibert, Paris
- Montenero V., Cazorzi C., (2018). « Chapitre 4 : L’introduction de l’anglais comme langue unique de communication au sein d’une multinationale italienne : une manière de répondre aux contraintes d’une internationalisation rapide. », dans Tournoi, N. & Very, P. (Coord.) Internationalisation ouverte, Vuibert, Paris
- Montenero V., (2019). “Russia’s integration to the globalized automotive system: solutions adopted by multinationals and impact on the local industrial environment” (accepted on Sept. 9, 2018), European Journal of Business Science and Technology, 4 (1)
- Montenero V., (2019). “West meets East: lessons learned from misunderstandings built-up during market expansion in Russia”, in Larimo J. and Leposky T. (Dir), Emerging Economies and International Business, Palgrave. Montenero V, Very Ph, (2020). “Cultural hybridization in the Russian car industry”, [Title not chosen], Emerald Publishing