Česká fotografie v době socialismu (1948-1968): mezi socialistickým realismem a avantgardou
Výzkumná osa 1: Přemístění, vykořenění a odchýlení
Výzkumná osa 2: Normy a transgrese
Fedora Parkmann je vědeckou pracovnicí na Ústavu dějin umění AV ČR a hlavní řešitelkou pětiletého grantového projektu Lumina Quaeruntur The Matrix of Photomechanical Reproductions: Histories of Remote Access to Art (PhotoMatrix). Vystudovala dějiny umění na Sorbonne Université (Mgr. 2011, Ph.D. 2017) a École du Louvre v Paříži. Od roku 2019, kdy se usadila v Praze, je přidruženou výzkumnicí v CEFRESu. V letech 2019-2021 pracovala jako postdoktorandka na ÚDU AV ČR a v roce 2022 na CEFRESu. Zaměřuje se na dějiny a teorii fotografie, avantgardní umění a transnacionální dějiny umění, přičemž se zvláště věnuje české fotografii v transnacionální perspektivě. Její nejnovější články na toto téma byly publikovány v časopisech History of photography a Revue des études slaves. V rámci projektu Photomatrix se soustředí na fotomechanické reprodukce uměleckých děl v časopisech vydaných v Československu, Francii, Německu a Rusku (1900-1950), se zvláštním důrazem na jejich roli jako nástroje umělecké výměny.